S ohledem na pokračování nepříznivé epidemické situace a její negativní ekonomické následky dopadající na klienty nebankovních poskytovatelů spotřebitelských a jiných úvěrů, a dále s ohledem na skončení úvěrového moratoria podle zákona č. 177/2020 Sb. (dále jen „zákonné moratorium“), považují nebankovní poskytovatelé úvěrů za minimální standard společensky odpovědného chování následující principy přístupu ke klientům, fyzickým osobám, při řešení tíživé finanční situace spojené s epidemií COVID-19.
Nebankovní poskytovatelé úvěrů budou i po vypršení zákonného moratoria přistupovat ke svým zákazníkům vstřícně, zodpovědně a s přihlédnutím k jejich aktuální finanční situaci. Klienti, kteří se během trvání epidemie COVID-19 dostali do ekonomických obtíží a jejich problémy trvají, mají možnost požádat o sjednání individuální dohody, která jim umožní buď rozložit sjednané závazky do většího počtu splátek, nebo sjednané splátky odložit. Ve druhém případě umožní nebankovní poskytovatelé úvěrů, bude-li z jejich strany žádost schválena, odklad celých splátek nebo jejich části alespoň o tři měsíce, nepožádá-li klient o odklad kratší.
Nebankovní poskytovatelé úvěru se zavazují, že budou vyřizovat žádosti bez zbytečného odkladu, pokud to bude možné, zpravidla do 10 dnů od přijetí žádosti oznámí klientovi, zda a jakým způsobem vyhoví a bude-li to možné, nezatíží jej za tuto změnu nepřiměřenými poplatky, i pokud by taková možnost byla sjednána ve smlouvě. Vyžaduje-li nebankovní poskytovatel úvěru za odložení nebo rozložení splátek poplatek, bude tento poplatek splatný na konci doby splatnosti úvěru, pokud klient výslovně nepožádá o jiný způsob splatnosti poplatku. Po dobu trvání odkladu splátek se nebankovní poskytovatelé úvěrů zavazují, že budou klientům účtovat pouze původní úrokové sazby, tak aby se významně nenavýšily celkové náklady úvěru.
Výše uvedený individuální přístup nebankovní poskytovatelé úvěrů uplatní zejména vůči klientům postiženým negativním ekonomickým dopadem epidemie COVID-19, kteří v době do 31. března 2021 prohlásí, nebo dokladem osvědčí (dle požadavků a pravidel příslušného nebankovního poskytovatele) ztrátu jejich hlavního příjmu či jiné zásadní zhoršení finanční situace domácnosti (výpovědí ze zaměstnání, registrací na úřadu práce, přerušením živnosti apod.). Uvedený přístup nebankovní poskytovatelé úvěrů dlužníkům použijí u všech typů úvěrů, na které se vztahovalo zákonné moratorium za předpokladu, že dlužník, který žádá o odklad splátek, není ke dni podání žádosti v prodlení se splácením splátek.
V případě, že nebankovní poskytovatel úvěru nebude moci žádosti klienta o rozložení nebo posun splátek vyhovět, zavazuje se klientovi sdělit písemně důvody svého rozhodnutí. Pokud klient nebude s rozhodnutím nebo se způsobem řešení své individuální situace spokojen, nebo zjistí-li, že nebankovní poskytovatel úvěru nedodržuje principy uvedené v tomto prohlášení, může se obracet také na neziskové organizace, např. Člověk v tísni (770 600 800) nebo Poradna při finanční tísni (800 722 722), které poskytují klientům bezplatné dluhové poradenství.
Předá-li nebankovní poskytovatel úvěru informaci o poskytnutí individuálního přístupu některému z úvěrových registrů, zavazuje se jí doplnit o sdělení, že záznam odráží dohodu o individuálním přístupu v souvislosti epidemií COVID 19, nikoli prodlení klienta, pokud to registr umožňuje (za předpokladu zajištění potřebného ze strany státních institucí). Snahou je, aby při případné budoucí žádosti o nový úvěr nebylo na klienta nahlíženo jako na neplatiče, a nebyl tak tímto záznamem negativně postižen.
Nebankovní poskytovatelé úvěrů umístí toto prohlášení viditelným způsobem na svoje webové stránky a seznámí s jeho obsahem svoje zaměstnance a jiné osoby, kteří přicházejí do styku s klienty. Dále na svých webových stránkách transparentně uveřejní postup vyřizování žádosti, k jakým skutečnostem bude přihlížet a případně poplatek, který bude vyžadovat za prodloužení nebo odložení splátek úvěru.
Nebankovní poskytovatelé úvěrů se zavazují poskytovat po nezbytně nutnou dobu Ministerstvu financí vybrané informace a statistiky týkající se řešení tíživé finanční situace jejich klientů, zejména počty obdržených žádostí o rozložení nebo odklad splátek a informaci o tom, jak s těmito žádostmi věřitel naložil.
V případě, že jste prošli moratoriem o odkladu splátek a nyní jste se dostali do problémů se splácením prosím volejte na: 222 208 211 nebo pište na: kontakt@creditportal.cz
U produktu Credit 30 Vám umožníme rozložit splácení dlužné částky do pěti měsíčních splátek, a to bez navýšení, pokud splatíte alespoň 20% z dlužné částky do 5 kalendářních dnů od Vaší žádosti o tuto formu pomoci.
U produktu Credit 365 Vám nabídneme rozložení pravidelných splátek na delší období, a to bez navýšení nebo možnost odložení splácení o 1, 2 nebo 3 měsíce.
V ostatních případech se pokusíme společně s Vámi najít jiné vhodné řešení.
Ve všech výše uvedených případech po Vás můžeme požadovat potvrzení o Vaší zhoršené finanční situaci.
Jsme rádi, že Vám můžeme nabídnout půjčku, u které se nemusíte obávat nepřiměřených výdajů v prodlení - všechny naše procesy jsou nastaveny dle Zákona o spotřebitelských úvěrech. U všech půjček u CreditPortal, a.s. máte jistotu, že nedostanete smlouvu psanou malými písmeny kdesi pod čarou. Více informací o licenci ČNB
Jsme si vědomi toho, že mohou nastat situace, kdy bude ovlivněna vaše schopnost půjčku splatit včas. V případě, že nebudete schopni
dodržet termín splátky, spojte se s naším zákaznickým servisem na telefonním čísle 222 208 211 a my uděláme vše, abychom vám pomohli.
Informace o konkrétních poplatcích za nedodržování ujednání Smlouvy o úvěru naleznete na stránce Účelně vynaložené náklady při vymáhání.
Pečlivě hodnotíme vaši schopnost splácet na základě všech dostupných informací. Finální rozhodnutí ale máte ve svých rukou. Pokud víte,
že půjčku nebude schopni splatit, peníze si, prosím, nepůjčujte.
Klienti mají u produktu C30 možnost požádat o prodloužení splatnosti, a to ve svém klientském profilu, nebo telefonicky. Délku prodloužení si mohou zvolit od 5 do 30 dnů. Po zaplacení poplatku za prodloužení bude splatnost půjčky prodloužena. Informace, které jsou pro prodloužení důležité, získá klient formou SMS, nebo na naší infolince.
Veškeré náklady spotřebitelského úvěru jsou zahrnuty do celkových nákladů spotřebitelského úvěru, tzn. že společnost CreditPortal nepožaduje úhradu jakýchkoli dalších nákladů nad rámec těch uvedených v Kalkulaci ceny a ve Smluvní dokumentaci jednotlivého Spotřebitelského úvěru.
Pro přesměrování na Kancelář finančního arbitra klikněte: http://www.finarbitr.cz/cs/uvod.html
Rádi Vás informujeme, jak nakládáme s Vašimi osobními údaji. Více se dozvíte zde.
Všechny naše procesy vymáhání jsou v plném souladu s požadavky příslušných právních předpisů. Pokud se nám nepodaří vás zastihnout, požádáme o spolupráci jednu z inkasních agentur. V celém procesu plně dbáme na profesionalitu a dodržování veškerých právních aspektů.
V případě, že klient neplní své závazky vůči CreditPortal, a.s., nespolupracuje s operátory a nereaguje na výzvy ke splácení, CreditPortal, a.s. dlužníky za pozdní nebo úplné nezaplacení dluhů nahlásí do úvěrových registrů, což negativně ovlivní jejich bonitu (neboli důvěryhodnost pro další půjčky).
Stali jsme se členy APNÚ a dodržujeme etický kodex asociace.
CreditPortal, a.s.
IČO: 05561302
U krčské vodárny 939/1a,
Praha - Krč,
PSČ 140 00